Виставка матеріалів присвячених трагедії на ЧАЕС

З 14.04 по 30.04.14 у бібліотеці діє виставка матеріалів та фотографій присвячених трагедії на ЧАЕС.

26 квітня 1986 року о 1:23 за київським часом сталася найбільша техногенна аварія в історії людства - вибухнув четвертий реактор Чорнобильської АЕС і сумарна радіація ізотопів, викинутих в повітря, склала 50 мільйонів кюрі, що в 30-40 разів більше, ніж при вибуху бомби в Хіросімі в 1945 році.

Лише наступного дня, після того як у Швеції за рівнем радіації визначили, що в Україні мала місце аварія, уряд СРСР повідомив про Чорнобильську трагедію. Від вибуху і при гасінні пожежі, що тривала близько 10 днів, загинув 31 чоловік і більше 200 було госпіталізовано. За неофіційною статистикою в Україні померло не менше 15 тисяч людей, які були уражені в результаті аварії на Чорнобильській АЕС.

Збудована в 1976 році, Чорнобильська АЕС, розташована за 100 кілометрів на північ від Києва; вона мала чотири реактора, кожний з яких був здатен виробляти до тисячі мегават електроенергії.

Увечері 25 квітня 1986 року група інженерів почала проводити на 4-у реакторі абсолютно непідготовлений технічний експеримент, під час якого потужність реактора була знижена на 7% від норми, а контрольні пристрої були відключені. Робота реактора стала нестабільною і неконтрольваною, а спроба відновити стандартний режим його роботи - запізнілою, і 26 квітня 1986 року на 4-у реакторі пролунали два вибухи. Вони були не ядерними, а хімічними, як наслідок перегріву реактора і накопичення великої кількості газів, що з'явились під час неконтрольованої реакції. Потужність вибухів була настільки великою, що було зруйновано стальну і свинцеву обшивку реактора, і в повітря піднялось більше 60 тон радіоактивних матеріалів.

Лише через три тижні при допомозі 4 тисяч тон піску, бору, свинця і глини вдалось ізолювати реактор, що продовжував випромінювати радіацію, і запобігти подальшому забрудненню грунту. З території в радіусі 30 кілометрів від місця аварії було евакуйовано більше 100 тисяч людей. Із-за традиційної в СРСР секретності від громадян приховувалась інформація про дійсні масштаби катастофи і в найбільш постраждалих областях України, Білорусії та Росії в перші дні після аварії не здійснювались жодні заходи по захисту населення від радіації.

Щоб запобігти подальшим викидам радіоактивних матеріалів, до кінця 1986-го року четвертий реактор АЕС був накритий спеціальним "саркофагом", збудованим руками сотень тисяч добровольців і мобілізованих солдатів, і Чорнобильська АЕС була знову введена в експлуатацію. Однак великі пожежі і аварії в 1991 та в 1996 роках привели до зупинення спочатку другого, а потім і першого реактора. У 2000-у році був зупинений останній, 3-й реактор, і Чорнобильська АЕС повністю припинила свою роботу.

 





2014-04-24

Oновлення бібліотечного фонду

1) Психолого-педагогічні засади діяльності педагога сучасної професійної школи : навчально-методичний посібник/ ав. : Дегтярьова Г.С., Козяр М. М., Руденко Л. А., Шиделко А. В.; за ред. Руденко Л. А. – К.: Педагогічна думка, 2013. - 144 с.

У запропонованому посібнику розглядаються психолого-педагогічні засади діяльності педагогів професійної школи, обґрунтовуються теоретико-методологічні, дидактичні та методичні аспекти педагогічної діяльності, доводиться необхідність використання запропонованих ідей, педагогічних теорій і стратегій з метою формування цілісної особистості професіонала, забезпечення гармонійного розвитку його особистісних і професійних якостей, мотиваційно-ціннісної сфери, культури міжособистісних стосунків.

Посібник розрахований на педагогічних і науково-педагогічні працівників професійних і професійно-технічних навчальних закладів, методистів, науковців, аспірантів, усіх тих, хто цікавиться проблемами впровадження сучасної психолого-педагогічної науки у процес підготовки конкурентоздатних фахівців для різних галузей народного господарства.

2) Теоретичні та методичні засади реалізації нововведень управління ПТО регіону: посібник / Камінецький Я. Г., ВачевськийМ. В., Клим Б.І., Криницька Л. Я., Сліпчишин Л. В.— К.: Педагогічна думка, 2013.-240 с.

Розкрито теоретичні та методичні засади реалізації нововведень в управління про­фесійно-технічною освітою, впливу інновацій на модернізацію сучасної моделі управ­ління розвитком професійно-технічної освіти, що зорієнтована на кінцевий результат.

Для керівників і педагогічних працівників професійно-технічної освіти





2014-04-24

Oновлення бібліотечного фонду

1) Психолого-педагогічні засади діяльності педагога сучасної професійної школи : навчально-методичний посібник/ ав. : Дегтярьова Г.С., Козяр М. М., Руденко Л. А., Шиделко А. В.; за ред. Руденко Л. А. – К.: Педагогічна думка, 2013. - 144 с.

У запропонованому посібнику розглядаються психолого-педагогічні засади діяльності педагогів професійної школи, обґрунтовуються теоретико-методологічні, дидактичні та методичні аспекти педагогічної діяльності, доводиться необхідність використання запропонованих ідей, педагогічних теорій і стратегій з метою формування цілісної особистості професіонала, забезпечення гармонійного розвитку його особистісних і професійних якостей, мотиваційно-ціннісної сфери, культури міжособистісних стосунків.

Посібник розрахований на педагогічних і науково-педагогічні працівників професійних і професійно-технічних навчальних закладів, методистів, науковців, аспірантів, усіх тих, хто цікавиться проблемами впровадження сучасної психолого-педагогічної науки у процес підготовки конкурентоздатних фахівців для різних галузей народного господарства.

2) Теоретичні та методичні засади реалізації нововведень управління ПТО регіону: посібник / Камінецький Я. Г., ВачевськийМ. В., Клим Б.І., Криницька Л. Я., Сліпчишин Л. В.— К.: Педагогічна думка, 2013.-240 с.

Розкрито теоретичні та методичні засади реалізації нововведень в управління про­фесійно-технічною освітою, впливу інновацій на модернізацію сучасної моделі управ­ління розвитком професійно-технічної освіти, що зорієнтована на кінцевий результат.

Для керівників і педагогічних працівників професійно-технічної освіти.





2014-04-24

Виставка до 205 річниці з дня народження М. В. Гоголя

1 квітня цього року виповнюється 205 років від дня народження Миколи Васильовича Гоголя, людини що зробила величезний внесок у розвиток української культури.

До цього ювілею у бібліотеці училища з 27.03 по 11.04.14 діє виставка художніх творів та критичних розвідок про життя і творчість цього письменника.





2014-03-31

200 років від дня народження Т.Г.Шевченка

З 3.03.14 до 17.03.14 у бібліотеці діє виставка матеріалів присвячених 200-річчю з дня народження Тараса Григоровича Шевченка.

В експозиції представлені:

  • Книга І. І. Пільгука «Т.Г.Шевченко – основоположник нової української літератури» у якій розглядаються поетична, прозова і малярська спадщина поета у нерозривному єднанні з літературним процесом на Україні та в Росії;
  • Зібрання поезій Шевченка, перекладених російською мовою;
  • Книга В.Л.Смілянської «Святим огненним словом...» у якій розглядаються поетична структура лірики, поем та балад Шевченка, багатоголосся його розповіді, його взаємини з героями й уявними читачами, способи побудови систем часу і простору, параметрів художнього світу.
  • Літературно-критичний нарис О.Білецького та О.Дея «Тарас Григорович Шевченко: літературний портрет»;
  • Доля «Кобзаря» досліджується у роботі Л.Н.Большакова та В.С.Бородина «Путь «Кобзаря»;
  • Літературно-критичні статті про Т.Г.Шевченка «Вогненне слово кобзаря»;
  • Збірник «Тарас Шевченко. Документи і матеріали»;
  • Автобіографічна російськомовна повість Шевченка «Художник»;
  • Видання «Кобзаря» різних років





2014-03-25

Міжнародний день рідної мови

З 17 до 24 лютого в бібліотеці проходить виставка літератури, присвяченої дню рідної мови.

Міжнаро́дний день рі́дної мо́ви — день, який відзначають щороку 21 лютого, починаючи з 2000 року.

Рідна мова для кожної людини є важливим елементом культурної свідомості. Вона накопичує традиції й досвід попередніх поколінь і дозволяє передати їх нащадкам. Однак багато мов сьогодні знаходяться на межі повного зникнення.

На виставці представлені:

  • «Енеїда» І. П. Котляревського - перша пам'ятка українського письменства, що була укладена розмовною українською мовою.
  • «Кобзар» Т. Г. Шевченка. Попередники Шевченка використовували в своїх творах живу народну українську мову, а також скарби усної народної творчості, але це використання було ще обмеженим, відповідно до не досить широких тем і літературного стилю цих письменників. Крім того, вони ще не позбулися діалектних, вузькомісцевих елементів. Норми української літературної мови, створені на народній основі, дала саме поезія Шевченка.
  • «Слово про слово» А. П. Коваль.  Книга складається із трьох частин: «Пригоди слова»,  «Крилате слово»  та «Культура слова». Автор розкриває походження та значення багатьох окремих слів та крилатих висловів, переважно іноземного походження. Третя частина  висвітлює питання правильного слововживання в різних ситуаціях.

Поетичні зразки української літератури, у яких письменники возвеличують мову та слово.





2014-03-25

Оновлення бібліотечного фонду

Якимович Т. Д.

Основи дидактики професійно-практичної підготовки: навчально-методичний посібник / ав.: Якимович Т. Д. - К.: Педагогічна думка, 2013. - 138 с.

 

У посібнику висвітлено теоретико-методичні проблеми професійно-практичної підготовки. Проаналізовано досвід та сучасні педагогічні технології професійно-практичної підготовки професійно-технічних навчальних закладах. Розглянуто проблему оцінювання професійно-практичної підготовки. Висвітлено особливості діяльності педагога під час професійно-практичної підготовки. Наведено приклади розробки навчально-методичного забезпечення для професійно-практичної підготовки та авторських методик професійного навчання.

Рекомендовано для викладачів та майстрів виробничого навчання ПТНЗ, викладачів та студентів ВНЗІ-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку майстрів виробничого навчання та педагогів професійної школи.

Психологічні аспекти професійної підготовки конкурентоздатних фахівців : монографія /ав.: Дегтярьова Г. С, Козяр М. М. , Матійків І. М., Руденко Л. А., Шиделко А. В.; за ред. Руденко Л. А. - К.: Педагогічна думка, 2013.-172 с.


У колективній монографії висвітлюються питання професійної орієнтації молоді та роботи психологічної служби професійно-технічних навчальних закладів, соціально-психологічні основи підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності та психологічні основи педагогічної взаємодії у процесі професійної підготовки на основі аксіологічного підходу, психолого-педагогічні умови формування емоційної компетентності майбутніх фахівців професій типу «людина - людина»; розкриваються психолого-педагогічна сутність комунікативної культури і пріоритетність її розвитку у майбутніх фахівців під час професійної підготовки; пси­хологічні аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій в інтерактивному навчанні.

Рекомендовано для педагогічних працівників, практичних психологів і соціальних педагогів системи професійно-технічної освіти, слухачів інститутів післядипломної освіти, науковців та аспірантів.

Стечкевич О.О.

Організація уроків виробничого навчання: компетентнісний підхід: на­вчально-методичний посібник / Стечкевич О.О. — К.: Педагогічна думка, 2013. -128с.

Висвітлено теоретичні основи формування професійних компетенцій у майбутніх фахівців, вибір базових професійних компетенцій, особливості уроку виробничого на­вчання з урахуванням реалій ринку праці.

Проаналізовано структуру уроків виробничого навчання, їх класифікацію і зроблено спробу моделювання уроку виробничого навчання на базі різних наукових підходів на базі.

Посібник орієнтований для педагогів та майстрів виробничого навчання ПТНЗ.

Теоретико-методичні засади організації підготовки робітничих кадрів з професій, що користуються попитом на ринку праці: монографія / [ав. Камінецький Я.Г., Вачевський М.В., Копельчак М. П, Кпим Б. І., Криниць-ка Л.Я., Кубська Л. І., Сліпчишин Л. В., Субтельна Г. В.; за ред. Я. Г. Камінецького]. - К.: Педагогічна думка, 2013. - 256 с.

У колективній монографії розглядаються актуальні проблеми підготовки робітників із професій, що є затребуваними на ринку пращ. Основна увага приділяється умовам підвищення ефективності управління системою професійної освіти і навчання в регіоні, формуванню педагогічної майс­терності педагогічних і керівних працівників профтехосвіти, організації ступеневої професійної підготовки робітничих кадрів і творчої діяльності учнів професійно-технічних навчальних закладів.

Упровадження монографії сприятиме подальшому розвитку досліджень професійної підготовки робітничих кадрів відповідно до потреб регіонального ринку праці.

Для науковців у галузі професійної підготовки робітників, керівників методистів, викладачів і майстрів виробничого навчання системи профе­сійно-технічної освіти.

Козловська І.М.

Формування професійного мислення майбутнього фахівця: інтегративно-компетентнісний підхід : навчально-методичний посібник / ав. Козловська І. М. — К.: Педагогічна думка, 2013. — 128 с.

У пропонованому посібнику висвітлені основні проблеми формування інтегративного професійного мислення фахівця на основі компетентнісного підходу, обгрунтовано доцільність поєднання інтегративного та компетентнісного підходів у формуванні професійного мислення. Теоретичні положення щодо сутності інтегративно-компетентісного підходу проілюстровано конкретними методиками формування професійної інтегративного мислення компетентного фахівця (методики інтегрованих аналогій інтегрованих метапредметів, проблемних професійних ситуацій, інтеграції наукових понять і художніх образів тощо).

Для науковців, викладачів та інженерно-педагогічних працівників, аспірантів і студентів вищих закладів освіти.

Інтеграція природничих знань у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників: навчально-методичний посібник / Джулай Л.І. — К.: Педагогічна думка 2013. - 144 с.

Навчально-методичний посібник складається з двох розділів. Перший розділ ‒ «Догляд за хворими» — складено відповідно вимог освітнього стандарту підготовки со­ціального робітника (молодшої медичної сестри з догляду за хворими). Теоретичний матеріал відзначається раціональною структурою, чіткістю, лаконічністю викладу, ілю­стрований технікою проведення маніпуляцій. Послідовність дій молодших медичних працівників з надання першої медичної допомоги пацієнтам, у яких виникають гострі стани під час догляду, складеного з урахуванням обсягу знань, передбаченого навчальною програмою дисципліни. Автором пропонуються теми, вивчення яких є необхідними для діяльності молодшої медичної сестри. Другий розділ присвячений практичним ас­пектам інтеграції природничих знань учнів ПТНЗ.

Посібник призначений для учнів ПТНЗ, науково-педагогічних працівників, широкого кола читачів.

 

 

 

 

 





2014-03-19

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом

З 26 листопада по 3 грудня у залі бібліотеки діє виставка матеріалів, приурочених до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

На виставці представлені книги, доповіді та буклети в яких вміщено інформацію про ВІЛ, СНІД, способи передачі та захисту від вірусу. 





2013-11-27

23 листопада – День пам’яті жертв Голодомору

Щороку Україна прихиляє коліна перед мільйонами жертв Голодомору 1932-1933 років, перед тими страждальцями, могили яких розкидані по садках, балках, дворах, узбіччях доріг та на цвинтарях, де насипані великі могили або колективні. Воістину говорять колективний голод, колективний холод, біль і страждання, колективна смерть, вони й понині кровоточать у серцях тих, хто пережив страшні роки, а тепер дістав таку можливість розповідати, свідчити, переконувати.

З 20 по 26 листопада в бібліотеці проходить виставка присвячена пам’яті жертв Голодомору.

На виставці можна ознайомитись з:

  • монографією доктора історичних наук, С.В.Кульчицького «1933: трагедія голоду». У якій охарактеризовано здійснювану Сталіним у роки першої п’ятирічки соціально-економічну політику, складовою частиною якої стала суцільна колективізація селянських господарств. Окремо виділено злочинницьку роботу хлібозаготівельної комісії під керівництвом Молотова, яка діяла на Україні в листопаді 1932 – лютому 1933 рр. Зроблено спробу оцінити масштаби голоду і викликаних ним демографічних втрат;
  • 4-м випуском журналу «Золоті Ворота» за 1993р. У якому вміщено наукові розвідки, архівні джерела, згадки очевидців, художні твори, присвячені подіям Голодомору та безліч інших цікавих розвідок про Голодомор та його наслідки;
  • книгою «Репресоване «відродження»», яка спрямована на повернення українському народові права на правду – правду про власну історію, право на правду в творчості, у думках, у діях, у виборі друзів та авторитетів. Вона відкриває одну з найдраматичніших і най повчальніших сторінок нашої історії, розповідає про сумний шлях українського «відродження» 20-30-х років, про розтоптані ідеологічним блюзнірством і політичним геноцидом долі багатьох кращих представників інтелігенції України, про штучно сфабриковані політичні розправи над ними, їх ідеями, працями, прагненнями і мріями.
  • найкращим твором про події Голодомору – романом Уласа Самчука «Марія»





2013-11-27

День визволення України від німецько-фашистських захватників

З 27 жовтня до 5 листопада в бібліотеці проходить виставка матеріалів, присвячених дню визволення України від німецько-фашистських захватників, який відзначається щороку 28 жовтня. В експозиції представлені:

  • «22 июня – 9 мая. Писатели Украины в Великой Отечественной войне» (Бібліографічний довідник, в якому вміщено 492 біографії письменників-фронтовиків і партизан, які загинули на війні та в післявоєнні роки);
  • «Великая Отечественная в письмах» ( В книгу ввійшли листи про Велику Вітчизняну війну, що були надруковані в «Правді» з 23 червня 1941 року до 1980 року включно);
  • «Украинская ССР в годы Великой Отечественной войни Советского союза. Хроника событий»;
  • «Українська РСР у Великій Вітчизняній Війні Радянського союзу 1941 – 1945 рр.»;
  • С.А.Андрєєв «Совершенное ими бессмертно» (книга про героїв радянського союзу – випускниках навчальних закладів професійно-технічної освіти);
  • Фотоальбом «Дорогами войны»;
  • «Историко-художественная хрестоматия по Великой Отечественной войне»( у хрестоматії вміщено документи, уривки з мемуарів, публіцистичні та художні твори, які розповідають про події війни);
  • Б.І.Звєрєв «Историческая победа» (Книга розповідає про всесвітньо-історичне значення Перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні; про її витоки і вплив на післявоєнний розвиток світу).





2013-10-30