Поділилися секретами майстерності





28 грудня 2017 р. згідно з планом роботи методичної комісії класних керівників відбулося засідання комісії у вигляді семінару-практикуму за темою: “Національне виховання учнівської молоді: фундамент, напрями роботи, значущість”. Про форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості учнів розповіла класний керівник групи 15/17 Бальвас Богдана Валеріївна.

Вона зазначила, що поняття “національна свідомість” є невід’ємною часткою національної культури. Воно означає розуміння своєї належності до нації, її самобутності та відмінності від інших. Усвідомлення своєї національної належності виникає на підставі уявлення про національну спільність, її типові риси і характер, історію, її етнічний склад і етнічну територію, систему національних цінностей (історичних, духовних, культурних та ін.). Національна свідомість формується всіма засобами рідної мови, історії, культури, мистецтва, народними традиціями, звичками, тощо. Надійним фундаментом, на якому успішно (розвивається) формується національна свідомість українців, є історична пам’ять. Від батьків до дітей передається генетичний код, рідна мова, матеріальна й духовна культура, що забезпечує прогрес суспільства, наступність і спадкоємність поколінь.

На основі власного досвіду роботи Богдана Валеріївна розкрила основи роботи щодо формування національної свідомості учнів групи.

Куратор навчальної групи 8/17 Бездєнєжних Лідія Володимирівна поділилася досвідом формування ціннісного ставлення молоді до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю. Зазначила, що стан духовної культури і моралі суспільства як у світі, так і в Україні викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей є наслідком прагматизації життя, пропаганди насилля, нехтування правових, моральних, соціальних норм і за своїми масштабами становить глобальну соціальну проблему. За цих умов важливого значення набувають виховні орієнтири ціннісного ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю учнів старшої школи та ПТНЗ, визначені в Основних орієнтирах виховання.

Особистим досвідом роботи щодо організація спільної діяльності педагогів і батьків по формуванню в учнів ціннісного ставлення до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю поділилася класний керівник групи 19/14 Шульга Валентина Федорівна. Вона звернула увагу присутніх на тому, що початок роботи з вказаного напрямку починається ще у ранньому віці в сім’ї. Саме батьки мають закласти основи ціннісного ставлення дітей до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю. Тому що з батьками діти відвідують музеї, виставки, батьки залучають своїх дітей до духовності. У старшому шкільному віці в учнів в основному уже сформовані навички духовності, а педагоги їх коригують. Тому зв'язок педагогів з батьками є беззаперечним. Він повинен бути постійним, стійким і всеохоплюючим.

Педагоги не тільки обговорили важливе для себе питання, а й намітили орієнтири у роботі.

Загалом засідання пройшло конструктивно і плідно, з практичною користю для класних керівників та кураторів навчальних груп.

Голова методичної комісії

Кириченко В.А.

 

посилання на фото >>



2018-01-12